Eenvoudig de bedrijfsuitstraling van garagebedrijven verbeteren

Vertrouwen en een welkom gevoel zijn belangrijke factoren voor klanten. Zo ook bij klanten van garagebedrijven zoals autogarages, bedrijven voor tuinmachines en landbouwmechanisatie bedrijven. In dit artikel vindt je eenvoudige aanpassingen waardoor een bedrijf bewust en onbewust beter kan aanvoelen voor (potentiële) klanten. Met name voor autobedrijven is dit van groot belang doordat het een branche is met vrij veel concurrentie.

Zorg voor structuur in de werkplaats

Vaak is te zien dat de showroom veel aandacht krijgt. De werkplaats is een werkomgeving en krijgt vaak dus minder aandacht. Echter zijn hier wel degelijk pluspunten te behalen bij (potentiële) klanten. Een opgeruimde werkplaats zorgt voor een kwalitatieve uitstraling. Dit zorgt voor extra vertrouwen. Een belangrijke psychologische factor die klanten onbewust beoordelen.

Zorg voor een schone werkomgeving

Vaak worden gereedschappen en apparaten in een werkplaats wat vies door onder andere oliën. Dit kan een wat smoezelige indruk geven, wat ten kostte kan gaan van het vertrouwen van klanten. Dit heeft er ook mee te maken dat vieze materialen er onbewust wat ouder en meer versleten uit zien.
Zodoende kan het verstandig zijn om te zorgen dat materialen er schoon uit zien. Dit kan eenvoudig door bijvoorbeeld elke laatste vijf minuten van de werkdag, de medewerkers even de werkplaats te laten schoon maken.

Zorg voor overzicht

Zoals de uitspraak “Less is more” al zegt, soms is minder, toch beter. In dit geval wordt er mee bedoeld dat een overzichtelijke werkplaats onbewust een kwalitatievere indruk bij klanten maakt. Probeer dus om materialen die weinig tot niet gebruikt worden, niet in de werkplaats te bewaren. Hierdoor ontstaat overzicht en een minder vol gevoel.

Laat drempels geen drempel zijn voor klanten

Ter hoogte van de ingang van een werkplaats is vaak een drempeltje. Meestal veroorzaakt door de plaatsing van een roldeur. Wanneer klanten hun auto de werkplaats moeten inrijden, kan dit drempeltje onbewust een wat vervelend gevoel zijn. Met name voor mensen die niet zo bedreven zijn in optrekken in de eerste versnelling. Het hier om een relatief klein verbeterpunt maar des ondanks zijn ook de kleine stapjes van belang. 


Er kan eenvoudig een extra welkom en meedenkend gevoel gecreëerd worden dankzij drempelhulpen. Deze rubberen oplopen worden voor het drempeltje gelegd, waardoor auto’s soepel de werkplaats in kunnen rijden. 

Voor brede roldeuren zijn tegenwoordig extra brede drempelhulpen te koop. Zelfs tot wel 4 meter breed. Een voorbeeld vindt je via: brede drempelhulp.
De rubberen oplopen creëren tijdens het gebruik vrijwel geen geluid en zijn bestand tegen hoge drukbelastingen. Hierdoor zijn de drempelhulpen ook geschikt voor voertuigen.

Via de volgende link vindt je diverse soorten oplopen: drempelhulpen te koop.

De genoemde verbeterpunten lijken misschien onnodige en kleine verbeterpunten, maar psychologische aspecten spelen een belangrijke rol bij het besluitvormingsproces van de mens. Dergelijke aspecten spelen onbewust wel degelijk een rol bij het creëren van een indruk van uw garagebedrijf.